Markkinointi ja viestintä

PALVELUMUOTOILU | Oivalla ja toteuta - tunne ja opi

 

 

Palvelumuotoilu on päivän sana, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa – ennen kaikkea miten sitä tehdään käytännössä?

Olemme rakentaneet kompaktin viiden päivän koulutuskokonaisuuden, jonka aikana oivallat ja toteutat itse – tunnet ja opit.

Kokonaisuuden kouluttajina ja fasilitaattoreina toimivat Futurice Oy:n Design Director Suvi Helen, sekä KREAPAL Oy:n perustaja ja palvelumuotoilija Veikko Törrönen.

 

“Suvilla on 12 vuoden kokemus muotoilualasta. Hän on toiminut käyttäjä- ja asiakaskokemusalalla niin tutkijana, projektipäällikkönä kuin muotoilijanakin. Hän on uransa aikana tehnyt kymmeniä hankkeita yritysten kanssa, ja nähnyt muotoilutyön eri puoli laajasti. Edelliset kolme vuotta hän toimi Ideanissa tutkimusjohtajana, ja vastasi strategisen suunnittelun kehittämisestä. Tällä hetkellä hän on Futuricella muotoilujohtajana.” 

 

“Veikko on businessmuotoilija ja palvelumuotoilija, jonka projekteissa painottuu vahvasti liiketoiminnallisesti mitattavissa oleva hyöty. Hän on johtanut lukuisia palvelumuotoiluhankkeita niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, sekä asiakaskokemuksen kehittämistä merkittävässä suomalaisessa konsernissa.

Vahvan käytännön kokemuksen lisäksi Veikko on opiskellut palvelumuotoilua kolmessa suomalaisessa korkeakoulussa sekä businessmuotoilua TU Delft:issä. Veikko on innostaja ja tekijä, jonka kanssa syntyy tulosta – rennossa hengessä.”

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 1200 €. Koulutus maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Mikäli työnantaja maksaa osallistumisen, syötä ilmoittautumislomakkeella kohtaan yrityslaskutus työnantajan laskutustiedot.

Mikäli haluat, että opintomaksusi jaetaan kahteen erään. Syötä kohtaan yrityslaskutus omat tietosi ja Y-tunnuksen tilalle henkilötunnuksesi. Laita myös lisätiedot kohtaan tieto, että halaut laskusi kahdessa erässä.

 

 

Koulutuspäivät ja teemat

PÄIVÄ 1 keskiviikko 30.1.| JOHDATUS PALVELUMUOTOILUUN                                                   
* Muotoiluajattelun periaatteet.
* Mitä on palvelumuotoilu? 
* Miksi palvelumuotoilu sopii menetelmänä tähän hetkeen?
* Palvemuotoilun prosessi.


PÄIVÄ 2 keskiviikko 20.2. | TUTKI                                                                                                  
* Mitä on asiakaslähtöinen kehittäminen?
* Miksi tutkimusvaihe on kriittinen palvelumuotoiluprojektin onnistumiselle?
* Tutkimuksen menetelmät.
* Tutkimusvaiheen kiteyttäminen.  
Case: haastatellaan asiakkaita kurssilla annettavaan toteutukseen – oikeassa ympäristössä.


PÄIVÄ 3  torstai 14.3. | MÄÄRITTELE                                                                                     
* Miten kaikesta kerätystä tiedosta jalostetaan ymmärrystä?
* Miksi ymmärryksen jalostaminen ja visualisointi on tärkeää.
Case: rakennetaan palvelupolku ja service blueprint kurssila annettuun toteutukseen
* Miten valitaan suunnittelua ohjaavat veturit?

PÄIVÄ 4  keskiviikko 3.4. | KEHITÄ                                                                                                
* Tehokkaita menetelmiä ideoiden synnyttämiseen.
* Ylätason konseptointi.
* Prototyypin rakentaminen.  
Case: testataan kurssilla annetun projektin prototyyppi oikeilla asiakkailla.


PÄIVÄ 5 keskiviikko 24.4. | TOIMITA                                                                                        
* Protosta tuotteeksi?
* Miten projektin onnistumisen todennetaan?
* Miten synnytettyä ratkaisua jatkokehitetään? 
* Kokonaisuuden yhteenveto: mitä opimme kurssin aikana?
Case: loppubileet
 

Koulutuspäivät pidetään klo 9-16.

  
Veikko Törrönen ja Suvi Helen
Paikkoja vapaana
30.1.2019 - 24.4.2019
Ilmoittautuminen alkaa
7.6.2018 00:00
Ilmoittautuminen päättyy
16.1.2019
Osallistumismaksu 1200,00