Brändi ja visuaalisuus 3 op - UPAMU1002 - kevät 2020 (ryhmä 2)
Opintojakso kuuluu opintokokonaisuuteen
Palvelumuotoilun perusopinnot 25 op - kevät 2020 - syksy 2020 (ryhmä 2)Visual Brand
Oppiaine
Palvelumuotoilu
Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö
Lapin yliopisto – Taiteiden tiedekunta
Ajankohta
Luennot:
la 7.3. klo 9.15-16.15, Väinö Linna sali
pe 20.3. klo 16.30-20.30, Linna K103
la 21.3. klo 9.15-16.15, Linna K103
Paikka: Tampereen yliopisto, Linna.
Opettaja
Maijastiina Jokitalo
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
– kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
– soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
– analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
– toimia suunnittelupalvelun ostajana
Sisältö
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.
Opetus- ja työmuodot: Luennot, ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely.
Vaadittavat suoritukset: Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Kirjallisen tehtävän suorittaminen.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.