Kehitä ammatillista osaamistasiMarkkinointi ja viestintä

Digimarkkinoinnin osaaja

Haluatko oppia digimarkkinointia? Osallistu Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen - mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiin raportointipohjan ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisiakampanjoita ja harjoittelemaan tärkeiden työkalujen käyttöä.

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 1200 € ja se laskutetaan ennen koulutuksen alkua. Mikäli työnantaja maksaa osallistumisen, syötä kohtaan yrityslaskutus työnantajan laskutustiedot.

Kuvaus

1. Google Ads perusteet, tiistai 12.1.2021 klo 9-16 (verkossa)

  1. Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
  2. Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
  3. Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
  4. Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?


Kampanjan luonti ja hallinta käytännössä

  1. Tilin luonti
  2. Strategia tilin rakenteeseen
  3. Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
  4. Hakukampanjan luonti ja asetukset
  5. Mainosryhmien luonti ja asetukset
  6. Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
  7. Mainosten luonti ja mainosjatkeet
  8. Kuukausittaiset toimenpiteet tilin suoriutumisen parantamiseksi
  9. Hakusanojen seuranta
  10. Hintatarjousten muokkaaminen ja kohdistaminen


2. Google Ads jatko, tiistai 2.2.2021 klo 9-16 (verkossa)

Display-mainonnan perusteet

  1. Display-mainonta
  2. Kohdentaminen ja yleisöt
  3. Uudelleenmarkkinointi


YouTube-videomainonta

  1. Video-kampanjan luonti ja asetukset
  2. Videomainokset


Lisäksi

  1. Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
  2. Tavoitteiden asettaminen ja seuranta


3. Hakukoneoptimoinnin perusteet, tiistai 23.2.2021 klo 9-16 (verkossa)

  1. Hakukoneoptimoinnin perusteet
  2. Google algoritmi
  3. Hakusanatutkimus 
  4. Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
  5. Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset, sosiaaliset signaalit, Google MyBusiness
  6. SEO-työkalupakki


4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi, tiistai 16.3.2021 klo 9-16 (verkossa)

  1. Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
  2. Ulkoiset linkitykset
  3. Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
  4. Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
  5. Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujenhyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen


5. Facebook ja Instagram -mainonta, tiistai 6.4.2021 klo 9-16 (verkossa)

  1. Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
  2. Mainostilin ja Business Managerin luonti
  3. Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
  4. Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
  5. Business Managerin käyttö: Kampanjan ja mainosryhmien luonti käytännössä
  6. Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos,kokoelma-mainos
  7. Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta
  8. Lisävinkkejä mainontaan


6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut, tiistai 27.4.2021 klo 9-16 (verkossa)

  1. Google Analytics tilin käyttöönotto
  2. Tilin rakenne ja sen hyödyntäminen omiin tarpeisiin
  3. Google Analyticsin tarjoama tieto: Kävijäseuranta, liikenteen lähteet, yleisöraportit
  4. Yrityksen omien tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
  5. Mittareiden ja tavoitteiden asettaminen ja seuranta
  6. Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
  7. Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen


Lisätiedot

Sisältöasiat,  koulutus- ja asiakkuuspäällikkö Johanna Järäinen, Mahon Digital, johanna@mahondigital.fi

Käytännön asiat, koulutuspäällikkö Anu Urhemaa, anu.urhemaa@tampereenkesayliopisto.fi, puh 040 7065606

Opettaja

Koulutus- ja asiakkuuspäällikkö Johanna Järäinen, Mahon Digital

Ilmoittautumisen tilanne

Ilmoittautuminen on päättynyt

Kurssin ajankohta

12.1.2021 - 27.4.2021

Ilmoittautuminen alkaa

2.3.2020

Ilmoittautuminen päättyy

11.1.2021

Kurssimaksu

1200€