Kehitä ammatillista osaamistasiMarkkinointi ja viestintä

Digimarkkinoinnin osaaja

Haluatko oppia digimarkkinointia? Osallistu Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen - mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiin raportointipohjan ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita ja harjoittelemaan tärkeiden työkalujen käyttöä.

Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena lukuunottamatta ensimmäistä koulutuspäivää, joka järjestetään ensisijaisesti lähitoteutuksena. Myös ensimmäiseen koulutuspäivään on mahdollista osallistua etänä.

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 1200 € ja se maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Mikäli työnantaja maksaa osallistumisen, syötä kohtaan yrityslaskutus työnantajan laskutustiedot. Lasku lähetetään hieman ennen koulutuksen alkua.

Kuvaus

1. Google Ads perusteet, ti 15.2.2022 klo 9–16

  1. Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
  2. Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
  3. Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
  4. Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?
  5. Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
  6. Hakukampanjan luonti ja asetukset käytännössä
  7. Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
  8. Mainosten luonti ja mainosjatkeet
  9. Tulosten seuraaminen ja kuukausittaiset toimenpiteet suoriutumisen parantamiseksi


2. Google Ads jatko, ti 8.3.2022 klo 9–16

Display-mainonnan perusteet

  1. Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
  2. Display-mainonta
  3. Kohdentaminen ja yleisöt
  4. Uudelleenmarkkinointi

YouTube-videomainonta

  1. Video-kampanjan luonti ja asetukset
  2. Videomainokset

Lisäksi

  1. Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
  2. Tavoitteiden asettaminen ja seuranta


3. Hakukoneoptimoinnin perusteet, ti 29.3.2022 klo 9–16

  1. Hakukoneoptimoinnin perusteet
  2. Google algoritmi
  3. Hakusanatutkimus 
  4. Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet      ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
  5. Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset ja Google My Business


4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi, ti 19.4.2022 klo 9–16

  1. Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
  2. Google Search Console -työkalu
  3. Ulkoiset linkitykset
  4. Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
  5. Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
  6. Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen


5. Facebook ja Instagram -mainonta, ti 10.5.2022 klo 9–16

  1. Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
  2. Mainostili ja Business Manager
  3. Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
  4. Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
  5. Kampanjan ja mainosryhmän luonti käytännössä
  6. Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos ja kokoelma-mainos
  7. Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta


6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut, ti 31.5.2022 klo 9–16

  1. Google Analytics (Universal Analytics) tilin rakenne 
  2. Google Analyticsin (Universal Analytics) tarjoama tieto: Kävijäseuranta, liikenteen lähteet, yleisöraportit
  3. Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi (Universal Analytics)
  4. Kurkistus uuteen Google Analytics 4:seen ja neuvot käyttöönottoon 
  5. Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
  6. Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen


Kouluttaja

Koulutus- ja asiakkuuspäällikkö Johanna Järäinen, Mahon Digital

Lisätiedot

Sisältöasiat: Johanna Järäinen, Mahon Digital, johanna@mahondigital.fi

Käytännön asiat: Anu Urhemaa, anu.urhemaa@tampereenkesayliopisto.fi, puh 040 7065606

Opettaja

Koulutus- ja asiakkuuspäällikkö Johanna Järäinen, Mahon Digital

Ilmoittautumisen tilanne

Kurssilla on tilaa

Kurssin ajankohta

15.2.2022 - 31.5.2022

Ilmoittautuminen alkaa

31.8.2021

Ilmoittautuminen päättyy

1.2.2022

Kurssimaksu

1200€

Ilmoittaudu