Kehitä ammatillista osaamistasiMarkkinointi ja viestintä

Digimarkkinoinnin osaaja

Haluatko oppia digimarkkinointia? Osallistu Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen - mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!


Sisältö

27.10.2022 – 2.2.2023

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiin raportointipohjan ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita ja harjoittelemaan tärkeiden työkalujen käyttöä.

Koulutus toteutetaan etäopetuksena Zoomin ja Moodlen kautta. Zoom-linkki ja Moodlen kirjautumistiedot lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse noin viikko ennen koulutuksen alkua.

1. Google Ads perusteet to 27.10.2022 klo 9–16

Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?
Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
Hakukampanjan luonti ja asetukset käytännössä
Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
Mainosten luonti ja mainosjatkeet
Tulosten seuraaminen ja kuukausittaiset toimenpiteet suoriutumisen parantamiseksi

2. Google Ads jatko to 17.11.2022 klo 9–16

Display-mainonnan perusteet
Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
Display-mainonta
Kohdentaminen ja yleisöt
Uudelleenmarkkinointi
YouTube-videomainonta
Video-kampanjan luonti ja asetukset
Videomainokset
Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
Tavoitteiden asettaminen ja seuranta

3. Hakukoneoptimoinnin perusteet ti 29.11.2022 klo 9–16

Hakukoneoptimoinnin perusteet
Google algoritmi
Hakusanatutkimus
Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset ja Google My Business

4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi to 15.12.2022 klo 9–16

Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
Google Search Console -työkalu
Ulkoiset linkitykset
Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen

5. Facebook ja Instagram -mainonta ti 10.1.2023 klo 9–16

Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
Mainostili ja Business Manager
Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
Kampanjan ja mainosryhmän luonti käytännössä
Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos ja kokoelma-mainos
Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta

6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut to 2.2.2023 klo 9–16

Miten Universal Analytics eroaa Google Analytics 4:stä
Google Analytics 4 tilin rakenne
Google Analyticsin 4 tarjoama tieto
Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Turun kesäyliopiston kanssa.

Kohderyhmä

Koulutus sopii sekä aloittelijoille että niille, joilla on jo hieman kokemusta digimarkkinoinnista.

Hinta ja ilmoittautuminen

Koulutuksen hinta on 1200 € ja se maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Mikäli työnantaja maksaa osallistumisen, syötä ilmoittautumislomakkeella kohtaan Yrityslaskutus työnantajan laskutustiedot. Lasku lähetetään hieman ennen koulutuksen alkua.

Osallistumismaksu voidaan laskuttaa myös kolmessa erässä. Kirjoita tällöin ilmoittautumislomakkeella lisätietoihin maksavasi kolmessa erässä.

Kouluttaja

Markkinointi- ja koulutussuunnittelija Juho-Petteri Kiviranta, Mahon Digital

Lisätiedot

Anu Urhemaa, anu.urhemaa(at)tampereenkesayliopisto.fi, puh. 040 706 5606
Jenna Torni, jenna.torni(at)tampereenkesayliopisto.fi, puh. 040 163 3302

Opettaja

Juho-Petteri Kiviranta

Ilmoittautumisen tilanne

Kurssilla on tilaa

Kurssin ajankohta

27.10.2022 - 2.2.2023

Ilmoittautuminen alkaa

10.5.2022

Ilmoittautuminen päättyy

13.10.2022

Kurssimaksu

1200€

Ilmoittaudu