Digimarkkinoinnin osaaja
Haluatko oppia tekemään tehokasta digimarkkinointia? Osallistu Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen - mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!
Sisältö
Verkkokurssi
5.10.2023 – 25.1.2024
Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä välitehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiin raportointipohjan ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita ja harjoittelemaan tärkeiden työkalujen käyttöä. Kurssitodistuksen saamisen edellytyksenä on kahden välitehtävän palauttaminen 31.1.2024 mennessä.
Koulutus toteutetaan etäopetuksena Zoomin ja Moodlen kautta. Zoom-linkki ja Moodlen kirjautumistiedot lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse noin viikko ennen koulutuksen alkua. Koulutuspäivät tallennetaan, mutta suosittelemme osallistumaan varsinaisiin koulutuspäiviin, sillä ne sisältävät hyödyllisiä käytännön harjoituksia
1. Google Ads perusteet to 5.10.2023 klo 9–16
Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?
Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
Hakukampanjan luonti ja asetukset käytännössä
Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
Mainosten luonti ja mainosjatkeet
Tulosten seuraaminen ja kuukausittaiset toimenpiteet suoriutumisen parantamiseksi
2. Google Ads jatko to 26.10.2023 klo 9–16
Display-mainonnan perusteet
Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
Display-mainonta
Kohdentaminen ja yleisöt
Uudelleenmarkkinointi
YouTube-videomainonta
Video-kampanjan luonti ja asetukset
Videomainokset
Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
Tavoitteiden asettaminen ja seuranta
3. Hakukoneoptimoinnin perusteet to 23.11.2023 klo 9–16
Hakukoneoptimoinnin perusteet
Google algoritmi
Hakusanatutkimus
Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset ja Google My Business
4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi to 14.12.2023 klo 9–16
Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
Google Search Console -työkalu
Ulkoiset linkitykset
Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen
5. Facebook ja Instagram -mainonta to 11.1.2024 klo 9–16
Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
Mainostili ja Business Manager
Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
Kampanjan ja mainosryhmän luonti käytännössä
Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos ja kokoelma-mainos
Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta
6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut to 25.1.2024 klo 9–16
Google Analytics 4 tilin rakenne
Google Analyticsin 4 tarjoama tieto
Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Turun kesäyliopiston kanssa.
Kohderyhmä
Koulutus sopii sekä aloittelijoille että niille, joilla on jo hieman kokemusta digimarkkinoinnista.
Hinta ja ilmoittautuminen
Koulutuksen hinta on 1200 € ja se maksetaan ensisijaisesti verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä.
Mikäli työnantaja maksaa osallistumisen, syötä ilmoittautumislomakkeella kohtaan Yrityslaskutus työnantajan laskutustiedot. Lasku lähetetään hieman ennen koulutuksen alkua.
Osallistumismaksu voidaan laskuttaa myös kolmessa erässä. Kirjoita tällöin ilmoittautumislomakkeella lisätietoihin maksavasi kolmessa erässä.
Kouluttaja
Markkinointi- ja koulutussuunnittelija Juho-Petteri Kiviranta, Mahon Digital
Koulutuksen käyneiden kokemuksia
"Hyvä kurssi oli, erittäin laadukas ja ammattimainen. Suosittelen kaikille ketkä hiukankin miettii digimarkkinointi asioita."
Lisätiedot
Jenna Torni, jenna.torni(at)tampereenkesayliopisto.fi, puh. 040 163 3302
Anu Urhemaa, anu.urhemaa(at)tampereenkesayliopisto.fi, puh. 040 706 5606
Tiedot julkaistu ennakkotietoina. Muutokset mahdollisia.