Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen 5 op - ayMARK2071 - kevät 2026
Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö
Vaasan yliopisto – Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö
Ilmoittautuminen ja hintatiedot
Opintojakson kokonaishinta on 110 €. Opintojaksolle ilmoittauduttaessa maksetaan verkkomaksuna Tampereen kesäyliopistoon 84€. Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 26€ maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä. Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.
Huom!
Kurssi korvaa ent. AYMARK2046 Asiakaskeskeinen liiketoimintalogiikka -opintojakson > jos on suorittanut AYMARK2046 Asiakaskeskeinen liiketoimintalogiikka, ei voi suorittaa uutta AYMARK2071 Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Aikataulu
Kevät 2026.
Verkkotyöskentelyä Moodlessa vk 3-12 (12.1.-22.3.2026)
Etäluennot Zoomin kautta:
13.1. klo 17-18
Lisäksi tulee 2-3 luentoa, joiden aikataulut ilmoitetaan alkusyksystä.
Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena.
Kurssin suoritus: Markkinoinnin simulaatiopeli ryhmissä, tehtäviä ja reflektioraportti. Simulaatiopeliä pelataan ryhmissä, opettajan laatiman aikataulun mukaisesti. Ryhmät tapaavat zoom-luennoilla, lisäksi myös ryhmän itse päättämän aikataulun mukaan esim. Zoomin tms. välityksellä.
Opettaja
Päivi Borisov
Sisältö
Markkinointistrategia ja markkinointistrategiaprosessi
Markkinointistrategian suunnitteluun ja johtamiseen liittyvät analyysimenetelmät
Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu, päätöksenteko ja arviointi.
Osaamistavoitteet
Koulutusalan tuntemus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- Osaa määritellä markkinoinnin strategisen roolin ja tehtävät organisaatiossa
- Osaa arvioida tuote-markkinapäätöksiä, hinnoittelumenetelmiä sekä markkinointitoimenpiteiden kannattavuutta ja tuloksellisuutta.
- Osaa tuottaa markkinointisuunnitelman ja yrityksen vuosikatsauksen
Akateemiset taidot
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, tehdä ja arvioida markkinoinnin strategisia ja operatiivisia päätöksiä dynaamista liiketoimintaympäristöä simuloivissa tilanteissa
Yleiset työelämätaidot
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa viestiä yrityksen strategiasta vakuuttavasti presentaation ja kirjallisen raportoinnin kautta, sekä osaa huomioida erilaiset mielipiteet ryhmässä ja ottaa vastuuta ryhmän tuloksellisesta työskentelystä ja yhteisestä päätöksenteosta.
Kirjallisuus
Oppimateriaali opettajan ilmoituksen mukaan.
Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.
Kirjalliset tuotokset tarkistetaan Turnitin-järjestelmällä (verkkoarviointi, plagiaatintunnistus, vertaisarviointi).
Lisätiedot
Lisätietoja opinnoista saa koulutuskoordinaattori Vappu Saloselta p. 040 081 3717 ja kesäyliopiston toimistosta 050 303 1178.