Avoin yliopisto-opetusMarkkinointi

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen 5 op - ayMARK2071 - kevät 2026

Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö

Vaasan yliopisto – Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö

Ilmoittautuminen ja hintatiedot

Opintojakson kokonaishinta on 110 . Opintojaksolle ilmoittauduttaessa maksetaan verkkomaksuna Tampereen kesäyliopistoon 84€. Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 26€ maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä. Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.

Huom!

Kurssi korvaa ent. AYMARK2046 Asiakaskeskeinen liiketoimintalogiikka -opintojakson > jos on suorittanut AYMARK2046 Asiakaskeskeinen liiketoimintalogiikka, ei voi suorittaa uutta AYMARK2071 Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.

Aikataulu

Kevät 2026.

Verkkotyöskentelyä Moodlessa vk 3-12 (12.1.-22.3.2026)

Etäluennot Zoomin kautta:

13.1. klo 17-18

Lisäksi tulee 2-3 luentoa, joiden aikataulut ilmoitetaan alkusyksystä.

Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena.

Kurssin suoritus: Markkinoinnin simulaatiopeli ryhmissä, tehtäviä ja reflektioraportti. Simulaatiopeliä pelataan ryhmissä, opettajan laatiman aikataulun mukaisesti. Ryhmät tapaavat zoom-luennoilla, lisäksi myös ryhmän itse päättämän aikataulun mukaan esim. Zoomin tms. välityksellä.

Opettaja

Päivi Borisov  

Sisältö

Markkinointistrategia ja markkinointistrategiaprosessi

Markkinointistrategian suunnitteluun ja johtamiseen liittyvät analyysimenetelmät

Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu, päätöksenteko ja arviointi.

Osaamistavoitteet

Koulutusalan tuntemus


Opintojakson suoritettuaan opiskelija:


  • Osaa määritellä markkinoinnin strategisen roolin ja tehtävät organisaatiossa
  • Osaa arvioida tuote-markkinapäätöksiä, hinnoittelumenetelmiä sekä markkinointitoimenpiteiden kannattavuutta ja tuloksellisuutta.
  • Osaa tuottaa markkinointisuunnitelman ja yrityksen vuosikatsauksen


Akateemiset taidot

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella, tehdä ja arvioida markkinoinnin strategisia ja operatiivisia päätöksiä dynaamista liiketoimintaympäristöä simuloivissa tilanteissa

Yleiset työelämätaidot

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa viestiä yrityksen strategiasta vakuuttavasti presentaation ja kirjallisen raportoinnin kautta, sekä osaa huomioida erilaiset mielipiteet ryhmässä ja ottaa vastuuta ryhmän tuloksellisesta työskentelystä ja yhteisestä päätöksenteosta.

Kirjallisuus

Oppimateriaali opettajan ilmoituksen mukaan.

Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.

Kirjalliset tuotokset tarkistetaan Turnitin-järjestelmällä (verkkoarviointi, plagiaatintunnistus, vertaisarviointi).

Lisätiedot

Lisätietoja opinnoista saa koulutuskoordinaattori Vappu Saloselta p. 040 081 3717 ja kesäyliopiston toimistosta  050 303 1178.

Opettaja

Päivi Borisov

Opintopisteet

5

Ilmoittautumisen tilanne

Kurssilla on tilaa

Kurssin ajankohta

12.1.2026 - 22.3.2026

Ilmoittautuminen alkaa

15.6.2025

Ilmoittautuminen päättyy

21.12.2025

Kurssimaksu

110€

Ilmoittaudu