Kuluttajakäyttäytyminen 5 op - ayMARK2009 - kevät 2026
Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö
Vaasan yliopisto – Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö
Ilmoittautuminen ja hintatiedot
Ennakkotieto. Tarkemmat tiedot (hinta ja aikataulu) varmistuvat touko-kesäkuun aikana.
Aikataulu
Kevät 2026
Verkkotyöskentelyä Moodlessa, tarkempi aikataulu varmistuu myöhemmin.
Luennot etänä Zoomin kautta. Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena Moodlessa.
Opettaja
Päivi Borisov
Suoritustapa
Keskustelut, pienet tehtävät, Moodle-testi, trendianalyysi
Sisältö
Opintojaksolla tarkastellaan kulutuksen roolia yhteiskunnassa ja visioidaan tulevaisuuden kulutustrendejä. Perustana käytetään kuluttajakäyttäytymisen käsitteellistä ymmärrystä kuluttajista yksilöllisinä päätöksentekijöinä, ryhmän jäseninä ja kulttuurisina toimijoina. Lisäksi hankitaan tietoa kuluttajista ja kuluttamisesta aidoissa kulutustilanteissa.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa 1) määritellä ja ymmärtää kuluttamisen peruskäsitteitä ja kuluttajien käyttäytymistä ohjaavia perusprosesseja, 2) tunnistaa ja visioida kulutuksen tulevia trendejä sekä 3) tulkita ja soveltaa kuluttajatietoa markkinoinnin päätöksenteossa.
Oppimateriaali
1) Solomon, Michael R., Gary Bamossy, Soren Askegaard & Margaret K. Hogg (2013 tai uudempi). Consumer Behavior. A European Perspective (soveltuvin osin),
2) oheismateriaalia opettajan ilmoituksen mukaan.
Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.
Kirjalliset tuotokset tarkistetaan Turnitin-järjestelmällä (verkkoarviointi, plagiaatintunnistus, vertaisarviointi).
Lisätiedot
Lisätietoja opinnoista saa koulutuskoordinaattori Vappu Saloselta p. 040 081 3717 ja kesäyliopiston toimistosta 050 303 1178.