Palvelujen markkinointi 5 op - YMAR1103 - syksy 2019
Services Marketing
Oppiaine
Palvelumuotoilu
Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö
Lapin yliopisto – Taiteiden tiedekunta
Ajankohta
Luennot: 4.-5.10. ja 25.-26.10.
Perjantaisin klo 16.30-20.30 ja lauantaisin klo 9-16.15.
Paikka: Tampereen yliopiston Linna, Väinö Linna sali (Kalevantie 5)
Vaadittavat suoritukset
Suullinen / kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata palvelujen merkityksen liiketoiminnassa ja yhteiskunnassa
- selittää keskeiset palvelujen laatumallit
- selittää palvelujen tuottamisen ja kuluttamisen peruskäsitteet.
Sisältö
Palvelujen merkitys, palvelun laatu, palvelustrategiat, palvelujen tuottaminen, palveluorganisaation johtamisen erityispiirteet.
Opetus- ja työmuodot: Luennot (30 t) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.
Vaadittavat suoritukset: Kirjallinen tai suullinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Kirjallisuus ja muu materiaali
Grönroos, Christian (2009). Palvelujen johtaminen ja markkinointi (luennoitsijan ilmoittamin osin).
Wilson, Alan ym. (2012). Services marketing: integrating customer focus across the firm, 2nd European edition.