Asiakaskeskeinen liiketoimintalogiikka 5 op - ayMARK2046 - syksy 2024
Opintojakso kuuluu opintokokonaisuuteen
Markkinoinnin opintokokonaisuus 26 op - syksy 2024 - kevät 2025Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö
Vaasan yliopisto – Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö
Ilmoittautuminen ja hintatiedot
Opintojakson kokonaishinta on 90€. Opintojaksolle ilmoittauduttaessa maksetaan verkkomaksuna Tampereen kesäyliopistoon 64€. Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 26€ maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä. Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.
Aikataulu
Syksy 2024
Verkkotyöskentelyä Moodlessa vk 41-50 (7.10.-15.12.2024)
Johdanto kurssiin etänä Zoomin kautta ti 8.10. klo 17-18
Huom! Simulaatiopeli pelataan laaditun aikataulun mukaisesti ryhmissä viikoilla 44-49
ma 28.10. klo 17-20, Johdanto simulaatiopeliin Zoomissa ja pelin ensimmäinen harjoituskierros ryhmissä (läsnäolo erittäin suositeltavaa)
to 14.11. klo 17-19 (Huom! Muutos aikataulussa), Simulaatiopelin välikatsaus Zoomissa (läsnäolo erittäin suositeltavaa)
Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena.
Kurssin suoritus: markkinoinnin simulaatiopeli ryhmissä (peli ajoittuu viikoille 44-49), verkkokeskustelu, Moodle-testi ja reflektioraportti. Simulaatiopeli pelataan laaditun aikataulun mukaisesti, tehtävien palautus aikataulun mukaisesti tai omaan tahtiin viim. 14.1. mennessä.
Huom! Vastaa vanhan opetussuunnitelman ayMARK2033 Markkinoinnin strateginen johtaminen -opintojaksoa.
Opettaja
Päivi Borisov
Sisältö
Markkinointistrategia ja markkinointistrategiaprosessi. Markkinointistrategian suunnitteluun ja johtamiseen liittyvät analyysimenetelmät. Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu, päätöksenteko ja arviointi.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija 1) osaa nimetä markkinoinnin roolin ja tehtävät organisaatiossa sekä selittää markkinointistrategian elementit ja prosessin 2) osaa soveltaa erilaisia markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen liittyviä analyysimenetelmät 3) osaa suunnitella markkinoinnin strategisia ja operatiivisia päätöksiä ja arvioida toimenpiteiden seurauksia.
Kirjallisuus
Oppimateriaali opettajan ilmoituksen mukaan.
Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.
Kirjalliset tuotokset tarkistetaan Turnitin-järjestelmällä (verkkoarviointi, plagiaatintunnistus, vertaisarviointi).
Lisätiedot
Lisätietoja opinnoista saa koulutuskoordinaattori Vappu Saloselta p. 040 081 3717 ja kesäyliopiston toimistosta 050 303 1178.