Brändijohtaminen 5 op - ayMARK2032 - kevät 2025
Opintojakso kuuluu opintokokonaisuuteen
Markkinoinnin opintokokonaisuus 26 op - syksy 2024 - kevät 2025Vastaava yliopisto ja tiedekunta/yksikkö
Vaasan yliopisto – Markkinoinnin ja viestinnän akateeminen yksikkö
Ilmoittautuminen ja hintatiedot
Opintojakson kokonaishinta on 90€. Opintojaksolle ilmoittauduttaessa maksetaan verkkomaksuna Tampereen kesäyliopistoon 64€. Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 26€ maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä. Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.
Aikataulu
Kevät 2025
Verkkotyöskentelyä Moodlessa vk 10-17 (3.3-27.4.2025)
Suoritustapa
oppimispäiväkirja, case-tehtävä, keskustelut ja opponointi.
Opettaja
Maijastiina Jokitalo
Sisältö
Brändien rakentaminen ja asemointi, asiakaslähtöinen arvonmuodostus liiketoiminnan perustana, asiakkaan ja brändin vuorovaikutuksen merkitys brändien pitkäaikaisessa rakentamisessa ja brändistrategian merkitys yritykselle.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija 1) tuntee brändin rakentamisen keskeisen käsitteistön, 2) osaa analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen, 3) ymmärtää mistä asiakaslähtöisessä brändin hallinnassa on kyse ja kuinka sitä tulisi johtaa sekä 4) osaa soveltaa käytäntöön erilaisia teoreettisia brändin johtamisen malleja.
Oppimateriaali
Keller, K. L., & Swaminathan, V. (2019). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Global Edition (5th ed.). Pearson.
Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.
Kirjalliset tuotokset tarkistetaan Turnitin-järjestelmällä (verkkoarviointi, plagiaatintunnistus, vertaisarviointi).
Lisätiedot
Lisätietoja opinnoista saa koulutuskoordinaattori Vappu Saloselta p. 040 081 3717 ja kesäyliopiston toimistosta 050 303 1178.